Dagens motto:

I'm not a BITCH,
I am THE BITCH,
and it's Miss BITCH to you!

Grattis!

Sanna Martinsson till din lilla pojk!

UNDERBART! :D

Ett ämne som är tabu?

När man är gravid och ska bli mamma, så hör man sådana lovord att det är så mysigt och det är så gulligt och fint och att man ska passa på att njuta medans dom är så små, för sen går det fort!
Men det faktum att det är tröttsamt, slitsamt, jobbigt och att man mest känner för att gråta halva dagarna för att man inte vet vad bäbisen vill eller känner, det är det absolut ingen som pratar om.
De stunder som är så fruktansvärt jobbiga att man helst vill lämna tillbaka bäbisen och bara krypa ihop att gråta, det glöms bort att tala om? Så man istället sitter och tror att man är en dålig mamma som inte vet vad ens barn vill och att man är så utsliten att man önskar sig bort från allt?
Varför pratas det aldrig om det? Glömmer alla bort det så fort som bäbisen kommer och bli 6 månader och är mindre beroende av dej? Visst, jag säger inte att alla nyblivna mammor känner på det sättet, men fler än vad man pratar om tror jag dock!
Är man så rädd för att man ska bli klassad som dålig mamma och kanske få stämplen att man har förslossningsdepression? Tycker att det är helt normalt att känna så här, nu efter pratat med några. Tro fan att det är jobbigt, och ingen jävla dans på rosor och mys hela dagarna! Den som säger det, den ljuger!
Att gå från att tillbringa 24/7 med dig själv och bara kunna bry dej om dej själv, till att knappt ha 5 minuter över till att gå på toa, tro fan att det påfrestar vem som helst. Visst, ens partner ska hjälpa en och fixa och allt, men de 10 timmar eller så som dom jobbar då? Hur man än vill och tror, så blir man ensam med sitt barn många och långa stunder, och det är inte enkelt alltid.

Varför är det aldrig någon som pratar om det här?

Trust.

Kom på mej själv idag när jag precis skulle öppna min mun för att gnälla och klaga över nånting, att det är slut med det. Har tänkt på det faktum hur mycket som människor pratar bakom varandras rygg egentligen, att det slog mej, hur mycket och vad säger alla egentligen bakom min rygg? För jag tror knappast att jag är en sån älskvärd person att det inte finns någonting ont att säga bakom min rygg. Knappast.
Samtidigt så slår det mig, hur lite jag faktiskt bryr mig om vad som dom kanske, eller kanske inte säger, för jag vet jue i skrivande stund ingenting av vad det kan vara.
Men beslöt mej samtidigt som jag kom på det, att förhoppningsvis min skvaller tid är över.
För om man tänker på det, så är det bra tragiskt över hur mycket skvaller som man har och säga, och hur mycket utav allt skvaller är egentligen snälla saker?

Blev också varse häromdagen, hur något som man för länge sedan berättade för någon som man ansåg sig lita bra mycket på, sedan gått vidare. Och som jag inte kan förstå varken varför eller hur.
Visade sig dock bara att det är ännu en person som jag inte tänker dela vissa saker med.
Känner i skrivande stund, att det nog inte finns någon kvar som jag skulle kunna ringa bara för att tjöta av mej om saker, goda och dåliga. Ingen som jag riktigt, riktigt litar på att det inte biter mej i arslet vid ett senare tillfälle.
Vem kan man lita på numer, mer än sig själv?

Nojja.

Sitter och verkligen tänker en massa nu på hur man ser ut egentligen.
Urk. Vill verkligen komma i form och få tajtare kropp. Gillar verkligen inte det som jag ser i min dumma spegel. Någon som har något hett tips på vad man kan träna eller göra, alternativt mot att gå till ett gym, vilket jag provat och härmed vägrar göra igen.
Är inte assugen på att banta längre, men det ändras jue mest från dag till dag, men komma i form, tajta till huden lite (: Måste komma igång ganska snart med att sola också, det är dags nu.

Har precis nattat min sessa, för natten förhoppningsvis, och sitter här nu och lyssnar på Lars Winnerbäck och tänker tillbaka till min tid då jag arbetade på Ericsson, för den påminner mej nått grymt om den tiden. En tid som privat var ruskigt komplicerad, men en fantastisk tillflykt med jobbet. Det var en fin tid de månaderna.
Aldrig någonsin trivts så jäkla bra. Tack alla fina människor som jag jobbade med då som fick mig att överleva de månaderna som varit de tyngsta någonsin i mitt liv.

Känner en sån otrolig saknad idag, alla dagar. Hjärtat känns halvt och ingen att prata med om det.
Känns ganska klyschigt att säga (skriva), men jag har ta mej faen inga vänner, ingen att direkt anförtro mej åt.
Såg häromdagen av en slump att jag har 301 (!!?!) vänner på Facebook. Och vilka är ni alla egentligen?
Ingen vän som jag ringer när jag känner att jag mår dåligt och bara behöver prata, eller någon som jag känner att jag vill ringa bara för att berätta att något kul hände idag.
Lärde mig häromdagen att man inte kan lita på någon annan än sig själv, för gör man det, så biter det dig till slut i arslet, och det svider. Ganska länge.

Hade en gång en hel bunt med vänner, och två personer som jag ansåg var mina bästa vänner. Borta. Sedan länge så är dom borta, och jag saknar att ha en sån vän. Såg nånting på TV idag som dom sa att det är svårare att skaffa sådana vänner jue äldre man blir. Är det meningen nu då att jag ska leva ensam, vänlös, bästavänlös för resten av mitt liv?

</3

P!NK

På fredag smäller det! P!NK Funhouse tour kommer IGEN till Sverige, och denna gången till Ullevi, Götelaborg! Och JAG har biljett dit! :D Nu hoppas jag bara att farmor vackert kan ställa upp och hjälpa Daniel att ta hand om Isabell på fredag, så att denna biljett inte behöver gå åt helvete, för använder inte jag den, så verkar det inte heller som att jag kan få den såld, vilket är bra surt.

Känner att jag verkligen är i behov av att komma ut lite granna, roa mig och känna mej som Jeanette för en kväll, och inte mamma. Ska ringa farmor om 1½ timma när hon slutat jobba, och HOPPAS att hon inte ska jobba kväll på fredag..!!

BILRING!

Behöver bli av med denna jäkla bilring nu, känner mej knappt osexig alls. Men hur ska man bli av med den på ett snabbt och effektivt sätt? Avskyr något sådär att gå till gymmet, och hade gärna ist gjort nånting hemma som är effektivt. Men vad?

Vill gärna ha ett bra tips på något!

Ensam?

Börjar tro att man blir stucken i ryggen i stort sett vart mn vänder sej, ingen man direkt kan lita på längre känns det som. Ensam reder sig nog starkast.
Blir nog oftare framöver som man håller saker till sig själv snarare än att man uttrycker sin åsikt. Lika så bra det.

KLIPPNING!

Tack syster Jenny, ska verkligen bli hur skönt som helst. Jenny ska bjuda mej på en klippning imon som "grattis till bäbis" (: Ska bli skönt. Önskar bara att jag hade haft egna pengar och lagt till så jag kunde fått det färgat med. Men man kan väl inte alltid få vad man vill? :S

Klippning imon klockan 13 på Salong Nikita i knalleland, me likie :D

PUHF.

Nu när sessan verkar må bättre och man får hinna tänka och andas igen, så börjar alla jobbiga tankar komma igen, dom som är så fruktansvärt självkritiska. BLÄ.
Sen att man mest gått runt i mysbyxor de senaste, och nu när man ska klä på sig i, typ finare kläder, så kommer de dumma tankarna. Känner sig störtful, tjock och inser att garderoben är fylld mest med skit om det ens finns något i den. Inte alls roligt de dagarna som man känner att man vill göra nått då.

Börja gå ut och gå igen, gjorde jue de lite smått nu i början med Isabell, men la ner i brist av ork när hon inte mådde riktigt bra. Men kanske bara skulle ta och göra de? Gå ner 10 kg hade inte varit fel :S


F**K YOU ?!

Vad är felet på dej? Hoppas att du växer upp, tar de själv i kragen och säker hjälp snart, annars kommer du med all säkerhet få tillbringa livet ensam. Hoppas du vet vad du gick miste om!

PINSAMT! - när man dessutom är så gammal? Tror inte ens 14 åringar håller på på det sättet.

LYCKLIG OCH NÖJD BÄBIS!

Det är helt fantastiskt, nu känns det helt och hålet som att det går ut ljusare och bättre tider! (:
Isabell är så mycket nöjdare och lugnare i kroppen! Hon kan ligga själv på en filt och spana runt i rummet och bara vara nöjd! Innan kunde jag inte lägga ner henne utan att hon skrek, så jag var tvungen att hålla i henne 24 timmar per dygn! Hon är så nöjd och tillfreds med sig själv (: Tack Minifom! :D

Nu är hon som en bäbis ska vara. Idag har hon knappt varit vaken  3 timmar ens (: Och innan var hon vaken halva dygnet, minst!




Idag är en bra dag, en riktigt bra dag! (:

KÄRLEK! <3

LÖRDAG 17 JULI

Är en okej dag idag, är ganska så trötter nu, men de är väl bara att gilla läget :D
Sessan sov mellan 10-04 inatt, men sen vart de inte lätt. Åt bra, men ville inte somna föränns kl 05 på mig i mins säng, sov oroligt och rörde på sig hela tiden. Klockan 06 la jag henne i sin säng, sov där tills 07 och sen var det upp igen :S
Bytte blöja och gav henne mat, sen la vi oss i soffan, men hon sov fortfarande oroligt och höll på och vrida och vända sej. Men sov väl iaf till 09 och från dess har hon varit vaken. Lyckades nyss och lägga henna och jag hoppas att hon kan sova en lite stund iaf. Pappa är iväg och hämtar pizza, så hoppas jag får avnjuta den i lugn och ro och kanske bara få va efter de en liten stund.

Får se vad som man ska hitta på ikväll sen, pappa har väl inte riktigt bestämt sej om han ska ner på WW i varberg eller inte, med tanke på vädret. Kanske drar mej till Herr Brobeck och grillar lite i så fall? Inte roligt att vara hemma själv alltid :/

FULL RULLE.

Verkligen varit fullt igång hela dagen.
Började med att åka en sväng till BVC i morses då, sköterskan tyckte dock att de var ingenting fel på henne utan hon var hur fin som helst, och det får vi jue verkligen hoppas på. Och nu känns det verkligen faktiskt också som att det är så. Hon har varit mycket lugnare både idag och igår. Ska vi bara se hur kvällen/natten ter sig.

Sen kom mormor, låtsasmormor och henne mamma, moster, kusinis och Herr Brobeck på besök. Massa trevligt och massa bus!
Och senare kom Sanna och hälsade på och skulle gosa lite med Isabell. Helt lustigt att jag faktiskt lyckades söva henne precis när hon kom och hon sov igenom hela besöket! :D Får bli bättre lycka nästa gång :D
2 veckor kvar för Sanna innan hon blir mamma själv, och vi håller verkligen tummarna för att de drar igång snart!
Nu är Isabell inne på sin 3 timma att sova, och jag ska passa på nu och vika lite tvätt och hänga lite, för att kanske hinna kolla lite TV innan hon vaknar igen. Hoppas kan man iaf! (:

ORO.

Märks jue nu att man är mamma iaf, man slutar verkligen aldrig oroa sig, REDAN!
Har hållt på hela natten, ända sen igårkväll, då jag oroat mig att hon hade ont i magen eller nått.

Fick henne iaf att somna kl 22 dryga, och kunde då lägga henna i sin säng. Sen har jag vridit och vändt på mej heöa natten, för det har hon gjort, och gett ifrån sej en massa ljud. Men detta i sömnen. Sen vaknade hon vid 4 ungefär och ville då ha mat, då hade hon inte ätit sen kl 20 ca. Då var jag orolig för att hon ätit för dåligt, och hon har blivit lite krånglig med maten, så det tar en ruskig tid att få i henne mat, får nästan tvinga i henne.
Och efter de har jag vaknat hundra gånger för jag trott att hon vaknat, men än en gång har hon bara vridit sig.

Nu låter det dock som att det är dags att gå upp! Hoppas BVC ringer tillbaka snart.


KVÄLLSTID.

Det är väldigt underligt, sessan min kan vara väldigt lätt medgörlig under dagarna, och när det kommer till kvällen, så är hon det inte alls. Hon kan vara svårmatad och VÄLDIGT svårnattad. Är precis som att hon vet att mamma och pappa vill umgås lite också, så då gör hon så.
Det går inte att låta henne ligga och bara va, och det går inte att bära kring henne och försöka vagga henne. Hon är skrikig (men inte jättemycket) och sprittig i hela kroppen, så det knappt går att hålla henne. VARFÖR ?
Kan ta ett par timmars vaggande för att få henne i säng, men då slutar det oftast med att jag hamnar där också. Är hon så mammading eller vad beror det på egentligen?
Verkar som att hon har ont nånstans faktiskt, men att det mest uppenbarar sig kvällstid? Ska ringa BVC nu, då jag inte fick tag i dom igår, för dom får göra lite undersökningar på hennes mage, för de verkar vara nått där.

29 DAGAR, OCH VÄNDER SIG?

Är det ganska så bra tro? :S
La henne igår kväll på mage, som jag alltid gjort, hon sov så gott och jag gick ner och försökte laga mat. En stund senare hör jag att hon vaknat, går upp och ska försöka natta henne igen, och fröken ligger på RYGG! Inte konstigt att hon var arg! :D Tycker att det känns som ganska så snabba ryck de där? Duktig tjej :D

FRAMSTEG! - KANSKE?

Ja, vågar väl inte hoppa högt riktigt än, men känns som att jag kan vara nått på spåret här.
Provade i morses när jag hade tagit upp henne att ge henne mat, men de va inte riktigt de hon ville. La henne sen på min arm och vaggade henne till sömns, bunkrade upp i hennes säng en liten "vägg" av hennes täcke, så att jag kunde lägga henne mot det, så hon inte ramlade på rygg. La ner henne  och la en fleecefilt vid hennes mage så det inte skulle bli kallt, med tanke på att jag hade haft henne mot min mage. Och i med nappen. Till detta hör med att hon inte har varit jätteduktig på att ta nappen innan, hon har inte riktigt förstått hur den ska hållas kvar i munnen. Men nu tycks hon göra de! (: FRAMSTEG!
Tryckte in nappen ett par gånger bara, och VIPS, så sov hon mellan halv 8 och 10 igen (:

Upp och åt en skvätt, och nu kl 12 så somnade hon igen! Har tryckt i nappen ett par gånger bara, men nu sover hon :D

Vågar man tro på att detta kan fungera? Att det var det som var problemet hela tiden? Att hon inte längre ville sova på mage och har lärt sig hur man använder nappen? HOPPAS! :D

Rådlös.

Börjar känna mej ganska så rådlös nu, ingenting verkar fungera för att göra min dotter 100 % nöjd. Vete sjutton vad det är som är galet egentligen.
Hade en ganska så bra dag igår, eller njae när jag tänker efter. Morgonen började hon att krångla, ville inte sova alls, trots att ögonen hängde på henne. Somnade iaf vid 11 (efter 3 timmars kämpande) och sov till 15, riktigt skönt. Åt lite mat och åkte sen in och handlade lite på Maxi, skönt att komma ut lite.
Vid kl 18 fick hon igen mat, och hon verkade bara vilja nana. Somnade, och verkade ganska så fridfull, så jag började laga mat, och had emina förhoppningar att det kunde bli lite middag och mys för en gångs skull. Men nej, en halvtimma senare vaknade hon igen, och jag sövde henne återigen, sov en halvtimma till kl 19.30 ca och sen fick jag inte en lugn stund till kl 22 ungefär. Så vad är det egentligen som gör henne så onöjd?

Sen sov hon iaf till nästan halv 3, men skulle sen inte sova föräns kl 4 och sen upp halv 7 igen.

Väntar på att BVC ska öppna nu, för jag har en ganska olustig känsla av att något är fel, men vad? Hon verkar så orolig i kroppen och onöjd hela tiden, vad fasen kan det bero på?

1 MÅNAD ?!

Det är jue sinnesjukt vad tiden uppenbarligen går! För en månad sen idag låg jag på förlossningen och hade precis fått sömntablett och morfin för att kunna sova några timmar (BTW ingen bra skit det där) - sov inte alls.

Så idag (om ca 12 timmar) är min prinsessa 1 MÅNAD! Sinnesjukt.

Ensamtid?

Oj, vad de senaste dagarna har varit jobbiga. Mycket tack vare värmen, men också tack vare att Isabells mage verkar ha knipit ihop sej och gett henne en massa gaser. Så det har varit en jäkla massa bärande och vakna timmar, så har inte fått vara för mej själv speciellt många minuter de senaste dagarna.
Känner mej just nu som ett känslomässigt vrak. Vet varken ut eller in eller vart jag ska ta vägen. Just nu så sover hon, för första gången på flera dagar, ensam i sin säng. Annars har enda gången som hon sovit säkert, varit på min mage. Har jag försökt att lägga ifrån mig henne, så har hon vaknat. Lägger jag henne ensam på en filt eller liknande, då skriker hon. Så de har knappt varit enkelt att andas de senaste. Så åkte in i förrgår kväll med henne till BARN, en läkare tittar på henne i två sekunder och säger; "kolik". Tack för den. Dom ger henne alvedon (från 5 kg när hon väger 4,3?!!) och skickar hem oss. Efter nogrannt övervägande och tänkande, har jag själv konstaterat att de knappast kan vara kolik. Det stämmer inte överens. Men, dock är det något som hon är onöjd med, men fan att det ska vara så jävla svårt att ta reda på vad det kan vara! Just nu är jag inne på teorin att hon äter för lite och då konstant är hungrig. För hon har ätit nu 120 ml i ca 2 veckor, så rent teoretiskt, så borde det ha ökat något nu. Men när hon äter, så somnar hon nästan varje gång, och ger mej då en signal att hon är mätt. Men kanske är det så att hon är en period-ätare? Alla dessa olika teorier som finns.
Känner mej så otillräcklig som mamma just nu, när det är så svårt att lära känna henne och veta vad hon vill och inte vill. Viss, hon är bara 1 månad, men borde jag inte lärt känna henne någorlunda nu?

Känner mej så fruktansvärt otillräcklig och ensam just nu. Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen.

Torsdag.

Varit en ganska så lugn natt, när jag väl fick sova. Prinsessan min somnade igår vid halv 6 och vaknade vid 22. Sen ville hon inte somna föräns halv 1 (?!!), trodde i mitt stilla lilla sinne då att det skulle vara dags att gå upp igen då vid 2, med tanke på att hon åt kl 22, men icke faktiskt. Hon ville sova tills klockan var kvart över 4. Himla gott faktiskt. Blev nog rekordtid som hon var vaken på! Vakna kvart över 4 och vid kvart i 5 var hon mätt och belåten och sov igen :D Underbart!
Sov till 8 idag, och vi har redan varit ute på en liten promenad idag, tänkte att hon kanske skulle sova lite i vagnen då, så jag kunde ringa Försäkringskassan och så, men en kvart senare vaknade hon dock igen :/ Men fick i varje fall pratat med dom, trots att hon skrek i bakgrunden (:

Nu sover sessan, jag som precis tänkte att vi skulle åka och handla, då hon inte ville sova så värst mycket. Men men, de får vänta. Hoppas hon kan sova en stund nu så jag kan ta de lite lugnt, samtidigt som jag kan få lite granna gjort (:

Sugen på att åka in till torsdagskvällen ikväll, då det är The Playtones som spelar, men har ingen att åka in och kika med längre då min syster jobbar kväll ikväll. Så får väl se.

Fortfarande sugen på att hitta på nått, om de kanske är nån som kan ha nått förslag?

Var länge sen nu.

Som jag kände såhär. Är så depp på mej själv just nu.
Tappat självförtroendet totalt, känner mej så jävla ugly och lost. Kanske inte helt ovanligt efter att man gått gravid i nio månader och sen fött barn. Men, de är då faen inte roligt att känna så här.
Just nu, så önskar jag ta mej faen att jag var miljonär, eller nått. Skulle helst av allt bara vilja lägga mej under kniven och göra om mej själv. Fettsuga lite här, och göra en bröstförstoring, inte till jumbotuttar, men lite grann iaf, så de kan bli lite fastare (: En feting nackdel med att ta antibiotika för att ta bort bröstmjölken, var att de tog med sig mer än vad de skulle. Skit också.
Har riktigt äckligt dåligt självförtroende just nu, vill bara gå ner en massa i vikt. Visst, de har jag alltid velat, men nu faktiskt mer än någonsin. Säger tack och lov att jag inte gick upp speciellt mycket under graviditeten, och de kilona är troligtvis redan borta, men jag hade definitivt inte tackat nej till att gå ner en 10 kilo just nu. De hade suttit fint.
Sen surar jag så förbannat mycket att jag i vecka 37 drog på mej bristningar. Det är riktigt jävla surt, och jag känner mest bara för att gråta när jag ser mej i spegeln.

Att se mig själv i spegeln just nu, de är totalt surt helt och hållet.

Skulle vilja färga mitt hår och klippa mej, men pengakassan ser ganska så tom ut just nu, och tiden, den finns inte den va?

Är sugen på att börja träna med. Inte gå på gym, de har jag provat, och så jäkla kul är de inte. Är lite sugen på att gå på nått danspass, eller liknande. Då tränar man jue kroppen rätt grymt. Hade dessutom varit riktigt kul, men vart hittar man något sånt i Borås? Och någon som kanske är intresserad att hänga på iså fall?
Då kanske man skulle hitta lite självförtroende och tappa några kilon.

Usch, är mest bitter och depp över mej själv nu. Skulle bara vilja vara snygg.

Försäkringskassanbajs!

Varför ska det vara en hel jävla vetenskap för att lyckas göra vad man ska göra på forsakringskassan.se?
Helt sinnesjukt, och inte nog med det, så har dom minskat sina telefontider under sommaren till kl 16 ist för 21! så när man ringer, så får man som svar:
- Försäkringskassan är överbelastad, var vänlig försök senare!
Så det är då faen inte lätt att komma fram och få gjort det man vill få gjort! Det jävligaste är jue också att man måste passa på och ringa när ens barn sover, så man kan få lite lugn och ro. Och om man mot all förmodan kommer fram, så är det kötid på minst 30 min. Sinnesjukt.

Får väl försöka och göra mitt bästa för att ringa dit imon. Wish me luck..

Dop

Ja det har jag börjat fundera på idag. Även på hela faderullan med Gudföräldrar och så, det har sannerligen inte varit något lätt beslut, och helt ärligt har jag inte kommit fram till någonting ännu :/
Vill jue verkligen har några personer som alltid kommer att finnas där och som alltid ställer upp. Vet själv med mej hur det är att ha gudföräldrar som aldrig funnits där, och som man nu i vuxen ålder varit tvungen att forska i vem som är. Då är det illa. När man inte självklart vet det. Så därför är det ett ganska så svårt val de där för mej, man ska veta att det alltid finns där och ställer upp.

Vart kan man köpa dopklänning?

Funderar på att ta dopet i september, känns mysigt, och då kan man kanske till och med sitta ute fortfarande. Hade varit fint. Så måste, kanske inte jättesnart, men snart iaf kolla upp lite med kyrkan och präster osv och se lite på datum. Inte för att man är superkristen, eller kristen alls, men de känns lite rätt att ha det i kyrkan. Sen dessutom är det lite för litet här hemma att ha det här.

Mycket att fundera på, herregud!

Rutiner

Känns som för första gången på 3 veckor som att vi kan börja få in lite rutiner här hemma.
Isabell har börjat både äta och sova bättre de senaste dagarna, vilket känns fantastiskt efter 3 veckor med oroligheter. Att hon sov och åt dåligt, berodde troligtvis på att vi blandade två ersättningar (som vi hade blitt rådda att göra på sjukhuset), bara för att hon inte skulle få ont i magen för att vi bara bytte över till en annan. Så nu har vi gått över till NAN, helt och håller. Med inrådan från syster, tack ska du ha!
så nu tycks hon må mycket bättre och sover mycket bättre. Nu vet jag på ett ungefär vilka tidpunkter under dagen som hon äter, en otrolig lättnad.
Enda jobbiga nu, är att man sover bättre på nätterna, vilket resulterar i att man ist är helt slut efteråt! (: Ganska så tragiskt egentligen att bli tröttare nu när man fått sova bättre, än innan när man knappt fick sova alls! (:

Så idag var faktiskt första dagen som jag egentligen börjat känna glädje av att vara förälder, när det äntligen har börjat fungera som det ska. Det har verkligen inte varit några roliga veckor, inte som de skulle varit iaf!
Skönt att det äntligen börjar fungera. Nu tycker jag nästan att värmen kan försvinna för detta året, mycket roligare nästa år! :D När man kan vara ute med henne mer och leka och bada!

Så nu känns det som man kan börjar planera och hitta på lite mer saker om dagarna, så jag är öppen för förslag. Om någon vill hitta på något, hör av er för guds skull! :D

fy faen för värme!

Ja, just nu är de inget roligt alls att ha denna jäkla värmen, inte när Isabell är så liten och tycker att det är mest jobbigt. Så de senaste dagarna har varit riktigt jobbiga faktiskt. Hon har ätit ordentligt, dock, men sova, de har verkligen inte varit någon höjdare. Inte vetat alls hur jag ska göra för att hålla henne nöjd, ingenting. Hon ville inte sova, och hon vill inte ligga själv. Inte ligga i famnen heller på något vis. Så det har varit många vakna timmar de senaste dagarna.
Tog en promenad med henne igår kväll, runt halv nio tiden, då somnade hon fint i vagnen, eller ah, hon vaknade med jämna mellanrum, så trodde inte att det skulle sovas någon längre stund inte.
MEN, när vi kom hem så sov hon så gott, sov i vagnen till drygt kl 2! De var nog de längsta hon sovit på flera dagar! Då passade mamma på och lägga sig i soffan och vila en stund, och det var helt och hållet fantastiskt. Men sen har hon sovit på mig eller på min arm typ, i soffan efter det, så det var inte en idealisk skönhetssömn direkt. Nu siver hon på soffan, faktiskt väldigt gott, ta-i-trä, sen 9 ungefär. Hoppas hon kan sova ut lite granna nu.

Igår hade vi mysbesök utav familjen Malm-Karlsson (: Grillade lite och bara slappade. Var en sån otrolig värme igår att vi tillochmed fick sitta inne och äta. sjuk värme de där! Låg runt 32 grader hela dagen, fy fan säger jag! Idag ligger det ist på en 25, och det räcker gott och väl!

Funderar på vad man ska hitta på idag? Är lite sugen på att göra någe..

Sovit tokdåligt inatt.

Ja, borde jue vara nått som jag är van vid nu vid detta laget, men njae.
Min lilla sessa vaknade igår vid 20, fick mat och var uppenbart fortfarande stentrött. Men sova, det ville hon icke. Bara mest skrika. Försökte med allt. Mer mat, rapa, bajsa, byta blöja, ta på en pyjamas. Ingenting hjälpte. Kvart i 12 beslöt jag mej för att ta mej en tur med bilen, för vid detta laget var hon praktiskt taget ottröstlig. Hon skre hela vägen till rångedala. Där somnade hon, sov en kvart och skrek en kvart igen. Vände då hemåt och väl hemma så vart hon lugn. Vad kan detta egentligen bero på? Jobbigt när man bara kan ha teorier om allting och aldrig vara riktigt säker. En teori är nu att hon har växtvärk? Hon hade trots allt växt 4 cm på 2 veckor, så det känns rimligt. Men man kan jue aldrig vara säker. Finns de någon som har tips på hur man kan lindra det för henne om det nu är så att teorin stämmer?
Sen somnade vi, sov på soffan inatt för att underlätta lite för pappa som skulle upp tidigt, vaknade vid halv 3 och la ifrån mej henne, då hon somnade på mitt bröst först, och sen har jag mest vaknat hela natten och kollat om hon var vaken eller inte. Megatrött just nu.

Men, istället för att sova när hon somnade vid halv nio, började jag dammsuga, för att få undan det, sen en dusch, och snart vankas det besök. Sova kan man göra när man blir gammal va? :/

Nu kommer snart Marina på besök, ska verkligen bli underbart att träffa henne! Och i eftermiddag kommer Johanna på besök! Trevligt som attan (:

Grattis till lilla..

mig! (: 6 år sen idag som jag tog mitt körkort! :D Grattisgrattis!

- bara 4 år kvar innan jag äntligen får byta ut det där dumma dumma kortet (:

Torsdag

Känner mej nästan lite uttråkad idag, men vete skruttan vad jag ska ta och hitta på egentligen. Kanske skulle ta mej en sväng till mamma? Bara för att komma ut?

Igår var vi på BVC, och min lilla prinsessa hade gått upp bra, så nu väger hon 3960 och var redan (?!!) 54,5cm lång! Hon var 51 när hon föddes, så det kanske skulle kunna förklara varför som hon är orolig och så. Sen kunde en annan anledning vara att magen fungerade lite för bra nu, så vi sa att vi skulle lägga ner med oljan i maten nu och se hur hon reagerar på den. Är bara så orolig att det ska gå tillbaka igen att hon blir förstoppad.
Kanske ingen jättestor risk, med tanke på att vi var uppe i natt och åt vid 2, sen vaknade hon vid halv 7 igen och då hade hon en megabajseblöja (: och sedan åt vi lite, och då var det dags igen, och ingen dålig laddning det heller! :D Haha, så kanske inte behöver oroa mej jättemycket!

Undrar om jag när hon vaknat varit för snabb med att plocka upp henne, för provade imorses då, när jag hade lagt henne efter maten, för då vaknade hon till, men lät henne ligga, tryckte in nappen och gick och la mej själv. Hon somnade om, och sover fortfarande. Har fått trycka in nappen en gång, men nu sover hon jättegott. Undrar om jag kanske har varit för snabb?

Känns som att helgen kan bli full med massa mysiga besök av vänner! Imon kommer Johanna och hälsarpå och i helgen kommer både faster och Stéph och hälsar på! Faster som tyvärr ännu inte träffat Isabell då hon har råkat ut för en massa infektioner och grejjer, men nu så är de dags! :D


Grattis pappa

på din födelsedag. Vi saknar dej varje dag.

<3

RSS 2.0