Hastighetsbegränsningar, vem behöver dom?

Alla kör jue ändå efter egna regler.
Har börjat bli så trött det senaste året på hur folk kör egentligen.
Sen ett år tillbaka ungefär ändrade dom hastighetsbegränsningen från 90 km/h till 70 km/h på riksväg 40 genom Borås. Fruktansvärt löjligt, jag håller med, men varför kan man inte bara acceptera den och hålla den? Helt otroligt att inte fler åkt fast eller kört av vägen eller nått.
Vid ett flertal gången har jag blivit omkörd av bilar med släp när jag ligger i kanske 75-80 km/h själv. Sist jag kollade så får man väl inte hålla mer än 80 med en släpkärra? Och detta dessutom då det hällregnat, tänk att få sladd med en släpkärra, vad händer då? Det är jue knappast bara föraren i den bilen som blir skadad. Tänk om jag och Isabell skulle hamna mitt i en sån krock? Hua.
Nu säger jag inte att jag är ett helgon vad gäller hastighetsbegränsningar, tvärtom. Jag har verkligen varit en liten trafikdjävul. Men jag tycker att det är löjligt. Det är jue fler bilar som bryter mot lagen än dom som är lagliga!
Jag är mer laglig nu än jag någonsin varit. Jag menar, vad gynnar det mig att köra såpass för fort att bli av med mitt körkort i minst 3 månader och få ett par tusen i böter? Är det värt dom små sekunderna som man tar igen genom att ligga allt mellan 90-110 km/h på en 70 sträcka?

Dessutom dom idioterna som kör om en hel bilkö, för att det går för sakta, för att sedan med en knapp marginal hinna ta avfarten precis innan dom kör in i skylten? Det finns idioter till allt.

Även den sträckan som går över Sjöbo i Borås. Det är jue totalt löjligt att ha 50 km/h där, då det inte finns en jäkla person som håller det. Och man ser hur irriterad människor blir som ligger bakom en när man håller hastighetsbegränsningen. Även alla fartgupp över den sträckan, när jag kommer till dom så drar jag ner min fart avsevärt, så jag i princip smyger över dom. Jag menar, vem fan har råd att byta framvagns delar hela tiden? Tänk så det sliter på din bil att hålla 50 km/h över ett sånt gupp! Det finns trots allt 3 st stora mellan norra Sjöbo och Matthallen, hur mycket slitningar gör inte det på framvagnen att dra över i 50km/h varje gång.
Folk är nog miljonärer i Borås.
Råd med både nytt körkort hela tiden, en massa böter och slitagedelar i onödan.

Jag gör mitt bästa och håller hastigheter både på riksväg 40 och över Sjöbo, då jag vet med mej att det kan vara lätt poliskontroller, och jag har inte råd med varken böter eller att bli av med mitt körkort.
Men ändå, så är det uppenbart för lite kontroller, då det aldrig statueras exempel på vad som kan hända.

Så jag tycker nog; Avskaffa alla trafikregler, ändå ingen som bryr sej.
Eller ha bättre kontroller.

Kommentarer
Postat av: Ramona

Det absolut värsta är dem idioter som inte kan hålla 30 och inte stannar för gående barn vid skolan här i dalsjöfors.

2010-09-23 @ 20:58:40
URL: http://ramonas.blogg.se/
Postat av: Jeanetteee

Ytterligare en bra poäng där!

Det är faktiskt ännu värre. Helt sjukt att man inte orkar hålla 30km/h i en sån kort sträcka, när det gör en sån stor skillnad för säkerheten!

2010-09-23 @ 21:03:18
URL: http://jeanetteee.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0