Att sova eller inte sova..?

Det är verkligen helt fantastiskt att Isabell de senaste 4 veckorna så har hon sovit hela nätterna, mellan 10-11,5 timmar per natt, helt underbart.
Men det största problemet jag har är hur jag ska få henne att sova på dagarna, och hur vet jag egentligen att hon vill sova? Flikkan 'powernappar' (som jag kallar det - sover 5-15 minuter och vaknar igen) mest hela dagarna, och är som de flesta barn alldeles för nyfiken för att stänga de små blå och sova en stund. Har en riktigt lite envis sak här hemma.
Ska fråga på BVC idag och se om jag kan få lite råd kring hur jag enklast får henne och sova.
Visst, jag tror inte att hon vill sova många timmar per dag heller, men några vet jag att hon vill, så vad ska jag då göra egentligen för att underhålla henne under de timmar som hon är vaken? Vad leker man med en 2 månaders bäbis? :S
Ett annat litet problem som är jobbigt är att hon är fruktansvärt spänd under dagarna, alltså hon slappnar verkligen inte av. Somnar hon till då, så är armar och ben aldrig avslappnade och hon vaknar inom en halvtimma igen. En sak som jag lade märke till igår, är när hon somnar i babysittern eller i knät på rygg, så är hon som sagt aldrig avslappnad helt, och när hon vaknar efter en liten stund, så är hon dessutom nästan vettskrämd. Totalt orolig och nervös nästan. Varför? Det är otroligt skumt varför som hon är sån. Hoppas jag får bra svar idag, ska jue faktiskt träffa en läkare idag med.

Det är bra jobbigt att gå och vagga den lilla damen till sömns, så ni ska tro att jag längtar tills man kan göra 5minutersmetoden med henne. Också något som jag ska ta upp idag och fråga lite om. Tack och lov så har hon blitt ganska så lätt att lägga på kvällarna - peppar, peppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0