En gång rökare, alltid rökare..?

Hemskt egentligen.
Den 25 Februari 2006 tog jag min sista cigarett, och det bör jag verkligen vara riktigt stolt över, eller det är jag faktiskt. Men visst känner man ett sug ibland, och jag har aldrig känt detta sug lika mycket som de senaste två månaderna. När allting har varit så uppochnervänt och jobbigt med Isabell, så har jag varit så oerhört jäkla nära att ta till cigaretterna. Efter 4½ år rökfri, så hade jag det på tankarna igen.
Hade det inte varit för Daniel, så hade jag rökt nu. Jag hade nog aldrig slutat då och även om jag hade gjort, så hade jag definitivt börjat nu igen. För mina nerver har alttså suttit utanpå kroppen. Det har varit en så fruktansvärt jobbig tid. Är så glad att den troligtvis är över nu!

Men, tänker på cigarettena ganska så ofta, och fasen vad det lockar.
Det jag vet dock, det är, att börjar jag röka igen så slutar jag inte denna gången. Och är det värt det?
Egentligen? Har jag klarat detta nu utan cigaretter, så klarar jag nog det mesta.

Kommentarer
Postat av: Stéphanie

Du är GRYMT duktig gumman!! Fall inte tillbaka, du har slitit för mycket och för hårt för att låta det hända! har du läst "äntligen ickerökare- Allen Carr"? Den är faktiskt jättebra! fick mig att sluta. sen var jag så dum att jag efter ett par månader tillät nerverna ta över och tog en cigg!!! :S

Nu är det jättesvårt att sluta igen. :(

Men när jag kände mig sugen så började jag läsa om boken igen..och jag tycker att det hjälper! kan vara värt ett försök kanske? Kämpa på!!! DU ÄR BÄST!!!

2010-09-06 @ 08:39:52
Postat av: Anonym

God morgon! Allt bra? :)

2010-09-06 @ 09:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0