Måste få klaga lite ändå

Visst, många i personalen på neo var väldigt bra, men jag tycker att dom är relativt respektlösa mot oss föräldrar. Dom kan inte berätta nånting angående medicinering, längre än till samma dag. Man ville jue veta hur länge hon skulle få antibiotika och hur många gånger om dagen och vilka tider på dagen. Men det var det ingen som kunde berätta om! Utan precis innan så fick man vet det. Man kunde inte planera nånting, som då nu de dagar som vi faktiskt var hemma med henne och skulle åka in med henne till SÄS, en 2-3 gånger per dag.
Och, skulle in och skriva ut henne igår, samt ge henne sin sista dos av antibiotika, skulle vara inne mellan 8-9 på morgonen, så jag åkte in så jag var där inne strax efter 9, för ajg skulle matcha ihop det med Försäkringskassan sen. Väntade till 10, då fick hon medicinen, sen fick jag veta att jag var tvungen att vänta tills läkrna gick sin rond och kunde då träffa henne och sen skriva ut henne. av lite erfarenhet så vet jag att dom inte gick ronden tidigare än 11, så då fick jag sätta mig och vänta med henne. Halv 12 kommer dom och säger att det har kört ihop sej och fråga om jag kan komma tillbaka halv 3 ?!?!?!? När jag redan väntat i dryga 2½ timma i onödan? Tack för den! Där sitter jag med en dotter som antagligen vilken sekund som helst skulle bli hungrig.
Men, åkte hem iaf, kom tillbaka vid halv 3, tjugo över 3 fick jag träffa läkaren, och tjug i 4 kom jag därifrån. Stackars baby som satt nere i bilen och trodde att det skulle gå fort.

Dom är respektlösa mot andra människors tid. Bestämmer dom att jag ska komma halv 3, så får dom väl ta emot mej då med, eller?

Kommentarer
Postat av: Maris

Härligt att det e bra med eran sessa! Jobbigt med skriket

hoppas det går över snart! Massa kramar

2010-06-24 @ 12:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0