Vi börjar från början..

Nu har det sannerligen inte blitt mycket skrivet här, faktiskt varit bra mycket enklare om man hade en bärbar dator ist för att sitt vid en jäkla stationär. Men jaja, kan inte få allt här i livet!
Så vi börjar från början, eller där vi slutade sist iaf! (:

var jue som sagt i Ullared förra måndagen, den 14 juni, och jag skrev som bekant och berättade hur jag hade haft förvärkar hela den dagen. Japp, men värre och värre blev det allt hela den kvällen där sen. Låg i soffan mest hela kvällen och bara vilade, beslöt mej för att lägga mej uppe vid en 11 kanske, vaknade sedan igen vid 1 tiden och hade ganska så rejält ont. Tog mitt täcke och kuddar för att gå ner och lägga mej i soffan, tänkte att jag inte ville störa baby i hans sömn, för dom hade lite viktiga saker att göra på jobbet dagen efter, osjälvisk som jag kan va! :D Så låg nere i soffan och det blev praktiskt taget bara värre och värre, ringde in vid 3 och frågade dom på förlossningen vad jag skulle ta mej till, och råden blev, som de flesta som fött barn vet, alvedon och ett bad. Sen skulle jag bestämma själv hur jag skulle göra. Låg ytterligare en 40 minuter och funderade, ville verkligen inte väcka baby för att det vara viktigt att han skulle jobba dagen efter, men vid 4 fick det bli så iaf!
Han, knappt vaken, flyger upp ur sängen och på med kläder, borsta tänderna och ner i bilen så fort!
När vi kom in till stan hade han konstaterat att min bil gick i 200 km/h i af! (: Så fort till förlossningen gick det iaf!

Kom in, blev undersökt och konstaterade att jag hade öppnat mej 2 cm, fint, fick ett rum och värkarna bara eskalerade. Innan vi åkte in hade jag kanske 1 värk var 5-10 min, när morgonen kom, blev det ca 3 st per 5 min. Men, hände ingenting med öppningen, men vid 12 tiden eller så blev jag förflyttad till en förlossningssal, där jag fick underbara lustgas! Haha, det var ganska spännande :D Fick badat en hel del under dagen med, var riktigt skönt faktiskt. Men ah, för att göra det lite kortare, inte mycket hände under heeeela dagen, de riktiga krystvärkarna kom igång omkring 17.50 och ut kom en prinsessa kl 19.05.

MEN. Detta kan jag tala om att det var det värsta, ja det absolut VÄRSTA jag gjort i hela mittl iv, och jag skulle aldrig under några omständigheter göra om det igen. Blir det fler barn, så blir det kejsarsnitt, utan en tvekan!

Dock, nu har vi den vackra prinsessan Isabell hos oss, hon är helt enkelt perfekt.

Isabell Månsson, 3790g 51 cm lång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0