Enna tuffa dagar :/

Varit ett par utav dom de senaste dagarna, fick världens massa bryt i helgen och har mått halvkasst.
Isabell vill jue som sagt inte riktigt komma till ro dagtid och därmed inte sova, och detta är ett jättejobbigt problem. Med tanke på att hon istället är supertrött och jättetjurig, så är det inte speciellt kul.
Fick tipset om att börja med 5 minutersmetoden redan nu. Tänkte inte börjat med den innan hon var åtminstone 4½-5 månader gammal. Men kan jue iaf prova. Funkar det så funkar det.
Så har provat mej fram lite nu idag med hur jag ska lägga henne, vad hon vill och vad som funkar för oss båda.

La henne i morses efter att hon varit vaken i 2 timmar, hon skrek i 10 minuter och sen stenslocknade hon. Provade sen att jag skulle hålla henne vaken mellan 10.30 och 14.30, dvs när hon äter, för att tanken var att maten skulle söva henne på eftermiddagen. Men, gick inge' vidare de där alls. Hon skrek i 1 timme och 5 minuter, sov 20 minuter och vaknade igen och skrek. Så gav upp och hon fick vara uppe. Inte heller någon hit då hon fortfarande var super trött.

Varje kväll när jag lägger henne, så ger jag alltid mat, vaggar och lägger ner henne när hon nästan somnat. Testat nu 3 kvällar i rad att bara lägga ner henne, och utan problem så har hon sovit som en stock.

Så varför har jag vaggat henne innan..?!!

Så summakardemumman är att jag kan inte ha henne vaken längre än 2 timmar, då blir hon övertrött och det går inte få henne och sova utan en kamp som heter duga. Och varför ska man utsätta både henne och mej för det om man inte behöver..? OCH hon kan somna utan problem även om jag inte vaggar henne.

UNDERBART.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0