Ett löftet (Fredagen 1 oktober)

From idag till 31 december ska jag inte äta: (minst till 31 december)
- Godis
- Kakor/bullar
- Dricka saft/läsk
- Skräpmat
- Bröd

Ska se vad det kan göra för skillnad om någon skillnad.
Hur svårt kan det vara?
Min tankegång är och har alltid varit nånting i stil med att "måste jue äta innan det tar slut, så jag får." Eller "Det bjuds jue, så klart jag ska äta. För det är gott!"
Självklart är det, det. Men det är jue heller knappast sista gången som jag kanske får se en bulle, eller just den godisen. Det är knappast det sista "exemplaret" på jorden, men jag har alltid betett mej som det, som att om jag inte äter detta nu, så går jag miste om massor. Ehhmm, nej?

Konstaterade igår att jag bara mår dåligt när jag ätit godis eller kakor eller liknande, så varför fortsätter jag..?

"Nu får det vara nog! Jaaaa det får det!"

Kommentarer
Postat av: Jeanetteee

sorry 'bout stavningen i rubriken, insåg det försent! :/

2010-10-01 @ 07:25:55
URL: http://jeanetteee.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0