En massa, massa kräkningar.

Ja usch ja. Hon har börjat kräkas en hel del nu det senaste, vet inte o mdet är en period bara eller vad det egentligen handlar om. La henne igår vid en kvart i sju nånting, tog inte mycket mer än 10 minuter, så var det upp och hämta henne, för då hade hon kräkts. La ner henne i sin säng en stund senare, än en gång samma sak. Tog med henne ner på skötbordet och torkade av henne, lyfte upp henne, och hon kräktes IGEN!
3 gånger på mindre än en timma. Förstår inte riktigt vad det kan bero på, om det är ersättningen, att den är för tunn, eller om det är som sagt en period bara.
Sen har hon vaknat och varit orolig mitt i nätterna de senaste nätterna, och så natten till idag.
Tänkte, att hon är säkert hungrig, så gick ner och gjorde en flaska, och hon åt nästan hela flaskan. Kanske inte konstigt med tanke på hur mycket som hon hade kräkts, men ändå.
Hon har gjort ungefär samma i flera nätter i rad nu, men då har jag bara gett henne nappen. Men efter maten nu i natt så sov hon som en stock i 3 timmar, tills det var dags att gå upp på riktigt.
Funderingarna går kring om maten inte mättar henne tillräckligt nu på kvällarna, för att sova så gott som hon tidigare gjort. Men jag vet inte heller med tanke på hennes tidigare magproblem, om jag vågar att gå upp till 4 månaders ersättning redan? (Hon är 3 månader på onsdag.)
Känns lite förvirrande just nu. Tänkte att jag eventuellt skulle ta upp det med BVC på onsdag när vi ska dit eller nått.

Kommentarer
Postat av: Charina

Hur mycket ger du henne innan hon lägger sig? Tror inte det är någon bra ide att byta till 4-månaders ännu... Min lilla kräks mycket periodvis, lustigt samtidigt som oroande, för de andra två kräktes nästan aldrig :/

2010-09-11 @ 18:07:49
Postat av: Jeanetteee

Charina: Hon får lika mycket som hon får hela dagarna, mellan 180-200 ml.

Vet inte alls om jag vågar byta till 4månaders med tanke på allt krångel, men hon har de senaste dagarna sovit riktigt oroligt om nätterna, vet inte vad som kan vara för problem? En tillväxtperiod kanske? Vet inte riktigt när dom inträffar..?

2010-09-11 @ 20:15:00
URL: http://jeanetteee.webblogg.se/
Postat av: Charina

Hmm, vet inte själv heller, du kan inte prova o ge henne lite mer innan hon lägger sig då? eller då klart kräks hon kanske ännu mera. Ellinor somnar ungefär 21 på kvällen o sover till halv 6, 6 ungefär. Hon äter mellan 130-180 ml bara. Men jag tror inte du ksa byta till 4 månaders, men fråga på bvc vad dom säger, det kanske är helt oki, en del säger man kan blanda ersättning o 4-månaders, har själv aldrig prövat. försöker komma ihåg hur de andra barnen var, men tyvärr glömmer man bort :/

Du har inte gjort som jag gjorde, hade jättebesvärligt med kräkningar, hon spydde varje gång hon åt, och mycket. Jag hade fel pip på nappflaskan, fy, stackars barn, hade den minsta tills hon var 2 månader , man skulle ju byta vid 1 mån ;) Hade inte mam-flaskor till Alice o Linnéa ju så ;)

2010-09-12 @ 10:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0