Jag begriper inte!

Nu är det krångel igen med matandet. Förstår inte varför. Efter att det varit riktigt bra ett par veckor, så är vi nu tillbaka på ruta 1 igen :/

Sist det krånglade, var innan jag bytte från NAN till Babysemp.
Med krångla menar jag att jag nästan får tvinga i henne maten. Hon suger lite, gnäller och skriker, suger lite, gnäller och skriker, och håller på så. Det är fruktansvärt jobbigt och frustrerande.

Min teori är att maten inte mättar, hon blir inte nöjd, och hon försöker säga det genom att göra så. Jag menar sist när jag bytte maten, hon blev nöjd och glad på första flaskan. Och sen har vi det här med att hon slutat sova nätterna igenom, att hon är orolig. Hon bajsar och hon fiser, hon får Minifom, så tror inte nått på att det ska handla om magont. Hon skriker inte på det sättet alls.
Det är precis som att hon vill ha maten men samtidigt inte vill ha maten. Vad kan det bero på?
Blir hon inte riktigt mätt och glad? Det är det enda som jag kan komma på som en anledning. Men vad ska jag göra då? Enligt BVC så tyckte hon inte att jag skulle byta till 4 månaders än, men om hon inte är nöjd då? ska jag bara gilla läget och ha henne olycklig då i ett par veckor till? Är det speciellt schysst mot henne?

Känner mej ganska så rådlös igen, förstår inte varför det bara inte kan flyta på som det ska. Varför det alltid ska komma upp nånting som krånglar? Ska jue till min "riktiga" BVCsköterska på onsdag för vägning, mätning och vaccinering. Ska prata med henne om allt detta då, för detta känns jue ganska så knäppt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0