Kvällsmys (:

Har varit en riktigt bra dag idag, får hoppas att det håller i sig! Tyvärr så brukar det väl vända när jag säger så! :P Men vi vaknade i morses av en mycket pratglad liten bebis, och sånt flin hon hade när jag vände runt henne och sedan la henne i vår säng jämte pappa så dom fick mysa lite innan han stack till jobbet! :D
Sen var hon vaken till 8, sov till dryga 8.40 bara, och det märktes vid 10, då blev hon dödstrött igen. Men fick busa och gå runt och mysa med henne till iaf 10.20 så fick ge henne lite mat, och sen var det dags att nana igen vid kvart i 11 ungefär. Sen kom Stéph och Smilla vid en kvart över 11, och Bellis vaknade inte föräns 13, då tänkte jag att jag skulle gå upp och väcka henne. Tycker att 1½-2 timmar räcker per gång, kanske lättare att få henne till att sova fler gånger då under dagen istället! Sen åkte vi till stan en sväng, hon sov hela vägen in, och på hemvägen hade hon en massa att prata om! :D
Sen dock sov hon inte jättemycket mer på eftermiddagen, då hon sov ännu en extra halvtimme på väg in till stan, så var det svårt att få henne till att sova till maten. Var ute och gick sen en sväng, och det var inte behagligt att sova då heller, kanske för 10 minuter eller så, men inte så värst mycket mer.

Och nu sitter jag här, skriver några rader för att strax dra mej mot soffan för lite kvällsmys! Bellis somnade vid  kvart i 7 redan, riktigt skönt. Hoppas att hon sover bättre i natt och inte så oroligt.

Utanför fönstret brummar alla traktorer i hög fart för att få in all hö innan hösten krupit sig på ordentligt. Låter ganska mysigt ändå, tur att det finns folk som inte är speciellt rädda för att arbeta! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0