Ett inlägg.

Måste göra ett inlägg angående en kommentar som jag fått om mitt inlägg "The biggest issue of my life :/"

loppan om The biggest issue of my life :/: låter som du har nån ätstörning du behöver hjälp det finns psykolog på mödravårdcentralen .

Eehhmm.. I wish..?
Skulle JAG ha en ÄTSTÖRNING? Behöver man inte spy upp maten eller låta bli och äta för det?
Är man inte i regel smal då? Aldrig hört talas om en ÄTSTÖRNING när man mår dåligt över sin vikt och kropp, och man kan inte gå ner i vikt hur man än gör..? Jag har försökt att gå ner i vikt de senaste åtminstone 3 åren, men uppenbarligen aldrig lyckats.

Det som jag skrev i början av det inlägget handlade om mej för nästan 15 år sen, och MYCKET har hänt sedan dess.
Visst, en dröm är att vara "normalviktig", må bra och känna mej snygg. Vilket jag aldrig har gjortm enligt mej själv. Jag väger just nu 5-10 kilo mer än vad jag ska, enligt mitt BMI så är jag "överviktig och behöver gå ner". Jag har ont i mina knän och vader varje dag. Så jag BEHÖVER gå ner i vikt, både för det fysiska och det psykiska tillståndet.

Visst, jag behöver hjälp som du skriver, men knappast mot en ätstörning men med lite övervikt istället.

Kommentarer
Postat av: Anonym





Ätstörningar innebär att förhållandet till mat och ätande blivit ett problem. Man tänker mycket på vad man ska äta och inte, eller på när man ska äta, och lyssnar inte på kroppens signaler som säger när man är hungrig eller mätt. Ofta får man också ett förändrat förhållande till sin kropp, och är hård eller dömande mot sig själv.



Inte bara kroppen skadas



En ätstörning hänger nästan alltid ihop med att man mår dåligt. Man kan vara nedstämd och deppig, eller så besviken och arg på sig själv att det leder till att man gör sig själv illa. Det är vanligt med känslor av att inte tycka om sig själv eller att man inte skulle vara mycket värd. En del mår dåligt redan innan de får ätstörningar, andra börjar göra det med tiden. Det är jobbigt och tar energi att tänka på mat och kroppen hela tiden, och på vad man ska säga till andra personer omkring sig. Tankarna som snurrar i huvudet gör att man inte kan koncentrera sig på andra saker, och att man får svårt att tycka saker är roliga. Att man får ångest är vanligt

2010-10-12 @ 09:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0